Monday, October 24, 2011

Terengganu tetap Di Hati

Balik kampung sempena cuti deepavali..eh..ada kampung rupanya kitaorang ni.Tempat jatuh lagikan di kenangkan..mungkin itulah perasaan husband aku kot.Sedaya upaya nak jugak balik kampung halaman walaupun kami hanya lalu aje rumah-rumah yang dahulunya menjadi tempat persinggahan bila hari raya.Arwah Tok ki,Arwah Mok semua menjadi kenangan.Ada antara mereka aku tak sempatpun jumpa, cuma dengar cerita-cerita yang menarik je dari husband.Yang pastinya memang cerita masakan2 diaorang yang sedap2 yang tak sempat aku rasa.

Sepanjang perjalanan memang hujan .Kami menginap di Grand Continental Hotel.Alhamdulillah hari kedua terang benderang dan sempat kami ke Taman Tamadun Islam.Seronok anak-anak aku dapat naik perahu pusing2 pulau dan kebetulan masa tu ramai budak2 sekolah.Sebelum naik perahu, ada taklimat sikit dan yang bestnya tu Farzeen disuruh jadi model untuk pakai life jacket.Farzeen..mewarisi sikap kakak fatin sikit kot...apa2pun selalu berani jika dibandingkan dengan Faiz n Farah.




3 hari 2 malam memang rasa tak sempat je untuk jalan2 sebab dalam masa yang sama kena singgah rumah sedara mara.Dulu-dulu aku tak suka sangat singgah rumah sedara mara tapi dah beberapa tahun aku hidup dan pelajari cara2 orang terengganu, rupanya diaorang suka sangat dan wellcome kalau korang datang rumah.Betul tak orang terengganu??Kalau korang still tak de perasaan macam tu,buat2lah berubah..he..he...

Percutian kitaorang ni patutnya nak dilanjutkan ke Cherating tapi memandangkan keadaan cuaca tak mengizinkan so balik jelah KL.Apa-apapun kami akan tetap balik lagi.Tunggu.....


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails