Wednesday, December 14, 2011

Mendermalah selagi Mampu

Kempen Derma Darah datang lagi kat opis aku ni.Last time aku derma darah 6 tahun lepas, masa tu tak tahupun tengah mengandung anak ke-3.Lepas je derma darah, aku rasa pening dan nak pitam. Adalah 2 tiga ari, baru hilang.Period pun dah sebulan tak datang so ghupa2nya mengandung....

Semuanya ada hikmahkan, kita je tak tahu dan aku dikurniakan seorang hero..Semoga keberanian aku masa tu akan diwarisi oleh sang hero ni. Insyaallah..

Masa dicucuk tadi, kawan aku kata darah aku laju je.Nurse tu cakap pembuluh darah kita ni umpama longkang.Kalau besar longkang, lajulah dan aku pikir kalau besar dan tak tersumbat longkang baru lajukan...

Selain derma darah, ada gak pemeriksaan tulang.Alhamdulillah kandungan tulang aku sangat baik.Padahal lately selalu sakit-sakit badan.Aku pernah check di Homeopathy dan aku di kategori kekurangan iron.

Sebenarnya banyak yang dirisaukan bila umur dan nak bertukar angka ni.Apa-apapun aku sedar kita tak boleh lawan hukum alam dan ketentuannya. Selagi kita masih bernafas, selagi itulah kita perlu sayang kat diri kitakan.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails