Thursday, June 16, 2011

Mak Teh dalam Kenangan

16.06.2011 Pukul 5.00 am kami mendapat perkabaran Mak Teh dah pergi mengadap yang Esa.Terkejut gak tapi ialah bila dah sampai waktunya tak tunggupun kita dimanapun berada, walau sesaatpun.

Asalnya Mak Teh sakit cirit birit pagi tu dan dia sempat ke bilik air untuk membersihkan diri sementara Kak Mek(anak Mak Teh) siap2 bersihkan najis yg tercicir.Habis bersihkan lantai, k.mek masuk ke bilik air dan tengok mak teh tengah duduk di toilet bowl, tapi bila k.mek nak papah maknya seolah2 mak teh dah tak ada lagi....

Jenazah Mak Teh di mandikan dan disembahyangkan di masjid Sungai Besi.Ilmu yang aku pelajari masa kursus menguruskan jenazah di uji pada masa giliran arwah Mak Teh.Aku bersama-sama Ustazah dan beberapa orang masjid menyiapkan keperluan jenazah, memandikan dan mensolatkan Mak Teh buat kali terakhir..

Alhamdulillah jenazah Mak Teh selamat dikebumikan dalam pukul 12 tengah hari dan antara kata2 Mak Teh yang akan aku kenang sampai akhir hayat ...

Aku : Mak Teh sihat???
Arwah: Aggoh kuak ni....

Alfatihah buat Mak Teh (Kakak kepada Bapak Mertua aku)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails