Monday, July 11, 2011

Selamat Hari Lahir Tah...

"Anak2 peringkat ni memang perlu dipaksa, no compromise." itulah kata-kata dari Dr.Tengku Asmadi masa program penutup MAP training yang dianjurkan Sek.Subang Bestari dan kata-kata yang sama gak aku dengar dari Mantan PM kita Dr.Mahathir Mohamad dalam bual bicara bersama Datuk Siti Nurhaliza.
Betul ke???

Pertama kali dengar rasa macam menyiksa anak2kan..tapi inilah hakikat yang patut dilalui oleh ibu bapa agar kita tak akan menyesal nanti bila diaorang dah meningkat dewasa.Memang betullah masa baby sampailah umur 6 tahun masa untuk bermain ngan anak2 tapi bila masuk alam persekolahan je kita dah mula kena menggunakan kuasa veto kita...ceh...cam ada kuasa plak!!.

Jangan mengalah sikitpun ngan anak2 kalau sesuatu perkara yang kita kata tak boleh buat,memang tak boleh buat.Adoii...sebenarnya aku yang banyak mengalah ngan anak2..habis2 aku nangis...itulah  aku.Eh..entry aku kali ni nak tulis lain tertulis lain plak.Actually nak ucapkan happy birthday kat anak aku ni tapi terbawak-bawak perasaan plak.Bukannya apa rasa cam mencabar je nak besarkan yang sorang ni.Tak palah hopefully nanti dah besar perangai berubah yang baik-baik jekan.Itulah harapan aku..Insyaallah.

Happy birthday Sayang...

1 comment:

AziE said...

Happy Birthday Farah. Moga besar nanti boleh take care ummi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails