Wednesday, May 25, 2011

Sayang Abah....

Pagi semalam, semasa perjalanan ke office, teringat 25.5...tarikh birthday seseorang...Birthday Abah rupanya.Siap cakap kat driver aku semalam "hari ni birthday abah akulah" yang aku ingat sangat birthday dia coz senang je 25.5.1935.Banyak angka 5 dan kebetulan pulak umur abah aku sama ngan umur emak si driver ni..(Dah melebihi angka bonuskan orang tua kita).

Sampai je office akupun telefon umah orang tua aku tapi emak yang angkat.Aku punyalah nak beritahu emak yang hari ni hari jadi abah..Mak aku nipun tak ingat, dia pilah tanya abah..

Emak: "isal kata, hari ni harijadi awak"
Abah : "Taklah esok 26"

La..selama ni aku salahlah..Setelah 38 tahun.Teruk sungguh aku nikan................
Tapi apa-apapun Abahlah orang yang paling aku sayang kat dunia ni..coz Abah tak pernah pukul, jentik dan marah kat akupun...Korang percaya tak? Itulah Abah aku yang sebenarnya.

(Gambar ni Farzeen yg snapkan masa atuk dia datang umah...Sekarang ni bila nengok Ustaz yg ajar aku ngaji kat office teringat abah....)

5 comments:

Yati-M said...

isal, true! abah ko memang baik..segala2nya.. teringat dulu dia selalu kasik nasihat time kami selalu bertapa di rumah ko...kirim salam kat dia.. semoga dia sihat sentiasa...

p/s: aku pon tak pernah igt bday bapak aku tau! hahah

isal said...

mana nak ingatkan..tak pernah bagi dia adiahpun bila birthday..harapkan raya je...nanti aku sampaikan salam ko kat dia...

ct ismail said...

korang bagilah apa yg mampu selagi diaorg masih ada.. aku dh x de bapak... waaaaaa.. rindu ngan arwahnya.. smoga dia aman dsana .. :(

ct ismail said...

tp babap ko menten masih cam dululah sal.. raya nih aku nk p raya rumah diaorng kat nilai ok x? jommm...

isal said...

CT mehlah...datang raya..ari tu abah aku jumpa ayah yatie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails