Monday, April 12, 2010

Tanpa Pembantu....

2 Minggu tanpa pembantu memang meletihkan,dalam kotak fikiran rasanya semua nak buat tapi tak sempat sebenarnya.Itupun fakrul,mak,abah dan aliah sanggup menolong kalau tak aku tak tahu apa jadi pada diri aku agaknya. Anak-anak tanpa diaorang rasa sunyi tapi kalau dah bergaduh atau menangis aku pulak rasa nak terbang..dan kalau boleh lari kat mana-mana pulau.Itu akulah.. tapi budak-budak bersama mak dirumah mungkin merupakan saat yang paling indah yang mereka sukar gambarkan.

Aku kira digolongkan dalam orang yang beruntung coz dari anak pertama lagi dah ada pembantu, tak pernah rasa susah cam orang lain pagi2 lagi kena hantar anak ke babysitter atau nursery dan kira beruntung dapat pembantu yang rajin dan baik hati..tapi..itu dari segi beruntung,dari segi tak beruntung plak badan2 ni cepat manja, laa ni buat keje sikit sakit2.Macam minggu lepas basuh kasut budak2 ni je..satu malam aku tak tidur.Rasa tangan nak tercabut.Satu lagi skil masak memasak ni kureng..cam minggu lepas lepas siang dan basuh2 ikan bersemangat nak buat nasi ayam.Dah siap macam2 plak aku lupa.lupa letak daun pandanlah,terbanyak airlah,kurang garamlah..so apalagi panas telinga je kena complaint.Memanglah satu cabaran tapi rasa sedih gaklah orang2 yang kita sayang dok kata tak sedap...tak apalah cuba lagi..mesti kena selalu masak memang nampak senang je tapi susah sebenarnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails