Wednesday, March 3, 2010

Badan Oh Badan

Hai...rasa nak mengeluh panjangpun ada..berat badan dah naik balik dah ni.Dulu rasanya tak terfikir sangat pasal berat badan ni tapi lepas bersalin anak pertama sehinggalah yg ke-4 memang mendadak naik dan tak turun2.
Selepas tu macam2 usaha dah buat tapi macam tak berbaloi je...

1.Dulu orang sibuk makan 'pil duromin'...akupun tak ketinggalan makan jugak tapi tak bertahan lama coz rasa badan gigil semacam n degup jantung laju.Lepas tu ada keluar news kata membahayakan so aku terus stop.

2.Lepas tu 'Adinax' ejaan dia cam napun aku dah lupa..tapi yg ni kelakar betullah sampai x leh makan apa2 kecuali makan serbuk tu je..adoi..nengok kawan office makan biskut pun boleh terliur dibuatnya.Bertahan 2 minggu je..kurus?? memanglah kurus coz tak makan apa2.

3.Bersalin anak ke 4, aku dikenalkan dengan 'Herbalife' Memula tu dengar harga dia macam mahal je tapi bila tengok testimonial semua orang akan kurus and healthy makan herbalife ni ,akupun apa lagi.Tapi memang tak dinafikan berat badan aku turun 4 kg dlm 1 months. After 1 months tu cam susah je n akupun tak displin sangat bab makan2 ni.

4.Member office aku ajak gi slimming center.Lagi takut dengonya tapi orang kata kalau tak cuba tak tahu dan kebetulan masa tu duitpun ada lebih so x fikir panjang sangat.Gilah kat 'London weight Management'.Best jugak, ada orang belai2 badan kita..masa tu terfikir patutlah org kaya lawo2 dok asyik dibelai badan hari2..aku kalau cam ni lawo jugak jadinya nanti.After 3 x buat rawatan tak kurus jugak..lepas tu dia kata badan aku banyak air so kena minum kopi and makan oat london...so tambah lagilah duitnya dari 4k tambah lagi 2k....
Kawan sepejuangan aku plak tereksiden (ngandung) so tinggal aku sorang je teruskan perjuangan..sebenarnya dah naik boring tapi memandangkan duit dah keluar so teruskan jelah.Dalam ngelat2 tu tersangkut jugak...dia suruh buat rapping plak...dia kata badan aku kena rap baru leh kurus.Tambah lagi 1 k coz ada promotionlah katanya..abis duit dah 7 k ni..husband n anak2 perli kenapalah ummi tak kurus2.Orang dlm tv tu leh kurus...kenapa aku tak leh kurus???

5.Jusmate 5.Sempat cuba 1 kotak je...rasa x sedap tapi kalau maintain and displin leh kurus agaknya.

So sekarang aku putus asa ada gak.Duk lantaklah makan je..tapi...gemuklah plak....


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails