Sunday, September 2, 2007

Kenangan arwah atuk &nenek

Semalam 2 sept 2007 aku balik kampung sebab family mak ada buat kenduri sikit untuk sambut puasa dan buat tahlil untuk arwah atuk dan nenek.Aku sebenarnya pun tak tahu sangat pasal bacaan tahlil ni sampai atau tidak pada arwah tapi kat Malaysia ni dari aku kecil sampai laa ni memang dah jadi tradisi macam tu.Mak mertua aku memang tidak setuju amalan-amalan bida'ah ni ialah dia dah belajar ilmu agama dengan lebih mendalam. Aku ikut mana yang baik dan mana yang aku kurang setuju, aku diam aje sebab bab-bab agama ni kita perlu belajar berguru baru betul ,kalau setakat baca buku susahlah sikit.
Apa-apapun masa maghrib tu aku betul-betul teringatkan mereka berdua semoga Allah mengampunkan dosa-dosa mereka dan tempatkan mereka dalam golongan2 orang-orang yang beriman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails