Wednesday, March 16, 2011

Jalan2 JB

Lepas abis kelas farzeen terus bertolak ke JB. Ada cousin kawin di Gelang Patah so amik kesempatan bercuti sekalilah kat JB. Sesak sungguh bandar JB. Masa aku belajar kat sana 15 tahun lepas taklah sesesak ni.

Hari sabtu n ahad kitaorang stay di The Zon. Menarik gak hotel ni coz shopping mall kat bawah lepas tu duty free pulak tu so malam tu memang jadi aktiviti window shoppinglah sementara yang lelain tu gi acara nikah di rumah pengantin perempuan.

Keesokkannya pulak lepas bebudak mandi pool terus bertolak ke Dewan Gelang Patah, sesak gak jalan dan kebetulan ada jom heboh kat Danga Bay, tapi alhamdulillah sempat gak nengok pengantin bersanding.
Cousin kitaorang tu kawin ngan Singaporean so banyaklah aktiviti silatlah, menarilah dan macam2 pertunjukkan.Korang tahu, masa kat dewan tu anak bujang aku ada peminat..siap amik gambo lagi. Yang kelakar tu bukannye peminat kecik cam dia tapi anak2 dara. Dalam ati aku kecik2 dah cam ni nanti besar cam nelah...

Lepas balik dari orang kawin, kitaorang check in di Mutiara. Ok gak dia bagi upgrade bilik lagi in the same price. Sebelah Mutiara ada Holiday Plaza.Tempat shopping lagi..he..he.. tapi aku tak shopping pun.Teringat masa belajar2 dulu naik motor gi JB.Aku ada gak singgah kat Holiday plaza ni tapi masa tu aku lebih suka gi Pelangi Mall.

Hari isnin tu kereta bapak mertua aku aircon problem plak, hantar  repair tapi take time so dia terpaksa sambung stay lagi. Manager hotel plak bagi discount...cuma aku je balik. Fatin n Farah still stay kat sana sampai hati rabu.Puaslah diorang jalan2 jb... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails